רק מעטים מאתנו צורכים את מלוא כמות הרכיבים התזונתיים החיוניים לבריאות טובה. כמו כן, חלקנו זקוקים יותר מאחרים לכמות מוגברת של רכיבים תזונתיים מסוימים. לכן, ראוי שנקפיד על צריכה מספקת של החומרים החיוניים לגופנו. ד"ר פורמןי ממליץ על נטילת תוסף מולטי-ויטמין איכותי גם מסיבה נוספת. במסגרת הדיאטה עליה הוא ממליץ: "דיאטת לאכול כדי לחיות", מנחה ד"ר פורמן את המטופלים להימנע מצריכת מלח. המלח הנפוץ שאנו צורכים מכיל יוד, והוא מהווה את אחד המקורות העיקריים ליוד בתזונה שלנו. לכן, אם אתם מקפידים על תזונה נטולת מלח, השימוש במולטי-ויטמין יאפשר לגופכם לקבל את מלוא כמות היוד הדרושה לו.
אולם, ישנם כמה נושאים אותם צריך לבדוק: הראשון האם המולטיויטמין מכיל כמות גדולה של ויטמין A הגורם לסרטן ולאיבוד סידן בשתן. הפתרון הוא לצרוך מוצא המכיל קרוטנואידים טבעיים מעורבים ופיטוכימיקלים צמחיים נוספים, במקום הוויטמין A והבטא-קרוטן.
כמו כן, יש לבדוק את רמת ויטמין C . מחקר אחר של חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה מצא, שגברים שנטלו 500 מ"ג ויטמין C מדי יום, הרובד הטרשתי שבדפנות העורקים היה עבה פי 2.5, בהשוואה לגברים שלא לקחו את התוסף. רובד טרשתי בעורקים מגביר את הסיכון ליתר לחץ דם ולמחלות לב. מאות מחקרים אחרים הצביעו בבירור על ההשפעות החיוביות שיש לוויטמין C על אנשים שסבלו מחסר תזונתי בוויטמין זה (חסר אופייני לתזונה המערבית המודרנית).
הממצאים הסותרים מחייבים עריכת מחקרים נוספים בנושא. בכל מקרה, תוכלו לצרוך ויטמין C דרך המזון ולמנוע את ההשפעות השליליות האפשריות של נטילת התוסף, שכן, לצריכה של ויטמין C בתזונה יש השפעות חיוביות בלבד והיא אינה גורמת לתופעות לוואי כלשהן.
מומלץ לא מומלץ להימנע מנטילת תוספי ברזל דרך קבע. לא נמצאו עדויות מדעיות להשפעות שליליות כלשהן של מינוני הרכיבים התזונתיים האחרים, הנכללים בתוספי המולטי-ויטמינים והמינרלים המוכרים. ההיפך הוא הנכון, חוקרים רבים טוענים שצריכת כמות גבוהה של ויטמינים עוזרת לפיתוח החיסון הטבעי של הגוף.
צריך לציין שתוספי תזונה אינם מהווים בשום אופן תחליף לתזונה נאותה. לעיתים, אנשים שנוטלים תוספי תזונה נוטים לזלזל בחשיבות המזון שהם אוכלים ואינם מקפידים לצרוך כמות נאותה של ירקות ופירות. במקרה כזה, הנזק שבשימוש בתוספים רב מן התועלת, דברי ד"ר פורמן.
|